Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strona 1 z 1

System toczenia walk

: śr mar 16, 2016 6:55 pm
autor: Mistrz Gry - Kimi
Obrazek

Prowadzenie walk na Aisuru jest bardzo proste - opiera się niemalże całkowicie na opisie wykonywanych przez postać czynności. Istnieje jednak kilka zasad, do których należy się stosować:

System toczenia walk.
1. Walka toczona jest w trybie fabularnym – jednak post wyjątkowo nie musi liczyć 8 linijek tekstu.
2. Podczas walki użytkownicy własnoręcznie liczą chakrę.
3. W temacie walki nie może pisać nikt poza Mistrzem Gry, Administratorem i walczącymi. Wyjątkiem są walki pokazowe i toczące się w zatłoczonych miejscach, np. na arenie.
4. Użytkownicy mogą podczas walki korzystać ze wszelkich dostępnych postaci środków – technik, ograniczeń więzów krwi, umiejętności, broni etc.
5. Użytkownik zobowiązany jest zastosować się do werdyktów Mistrza Gry.
6. Użytkownik zobowiązany jest do uwzględniania ograniczeń swojej postaci, jej stanu psychofizycznego, a także odniesionych obrażeń.
7. Ukryte ruchy w walce są dozwolone tylko w wypadku, gdy zgodzą się na nie obydwaj walczący (walka musi być wtedy rozgrywana w trybie “z Mistrzem Gry”).
8. Użytkownik może wybrać jeden z trybów – walkę z Mistrzem Gry lub walkę bez Mistrza Gry.


Walka z Mistrzem Gry
Zalecana w wypadku wszelkich pojedynków mających większe znaczenie fabularne, narażonych na występowanie różnic zdań pomiędzy przeciwnikami.
Walka może przybrać dwie formy:
- post A – post B – post MG – post A – post B
Jest to najprostsza forma, w której obaj przeciwnicy opisują wykonane akcje (ofensywne i defensywne), a następnie Mistrz Gry podsumowuje całość sytuacji.
- posta A – post B – post MG – post B – posta A
Jest to forma, w której naprzemiennie występuje post z obroną i atakiem, czyli – A atakuje, B się broni. Następnie MG orzeka na ile skuteczna była obrona, opisuje efekt. Potem B atakuje, A się broni i tak dalej.

1. Zadaniem Mistrza Gry jest zapoznanie się ze wszystkimi danymi* i wydanie decyzji co do powodzenia akcji.
2. Decyzja Mistrza Gry jest rozstrzygająca i z zasady nie ma od niej odwołania. Mistrz Gry nie ma obowiązku tłumaczyć się z podjętej decyzji.
3. Odwołanie może nastąpić jedynie w momencie, gdy posiadamy uzasadnione podejrzenia co do braku obiektywizmu Mistrza Gry. W takim wypadku można odwołać się do wyższej instancji – Administratora, lub (jeśli Mistrzem Gry jest Administrator) pozostałych Administratorów, którzy w danym momencie wypowiadają się po naradzie (nie we własnym imieniu), podtrzymując bdź zmieniając werdykt.
4. Mistrz Gry wedle uznania może zażądać od graczy dodatkowych działań (np. umieszczanie opisu techniki pod postem). Może (ale nie musi) również tworzyć mapki pomagające zobrazować wydarzenia na polu bitwy.
5. Wybór Mistrza Gry prowadzącego walkę należy do graczy, chyba że do danego tematu będzie przypisany konkretny Mistrz Gry (tudzież zostanie oddelegowany przez Administratora).
6. Mistrz Gry ma obowiązek odpisywać najszybciej jak to możliwe.
7. Czas na odpowiedź w walce wynosi trzy doby. Jeśli czas ten zostanie przekroczony, Mistrz Gry uznaje że gracz zachował się całkowicie biernie i wydaje osąd.
8. Powyższa zasada nie obowiązuje, jeśli gracz zgłosił swoją nieobecność.
9. Jeżeli nawet minęły trzy doby, ale gracz zdążył napisać swój post przed pojawieniem się posta Mistrza Gry bądź drugiego gracza, jest on uznany za ważny.
10. W każdej turze użytkownikowi przysługuje określona ilość akcji – jedna defensywna i jedna ofensywna. Jeśli Mistrz Gry uzna, że akcji jest zbyt wiele, część z nich może ominąć wedle własnego uznania. Czas potrzebny do wykonania akcji powinien być taki sam w przypadku obu walczących graczy.
11. W razie włączenia się do walki kolejnego gracza, Mistrz Gry decyduje w którym miejscu przypada jego kolejka.


*Rodzaj ataku/obrony, statystyki graczy, przebyte treningi, uzdolnienia, warunki pogodowe, ukształtowanie terenu, stan psychofizyczny i każdy inny czynnik mogący zaważyć na powodzeniu akcji. Bierze pod uwagę również zjawiska fizyczne oraz przysłowiowy łut szczęścia.



Walka bez Mistrza Gry
Zalecana w wypadku przyjacielskich sparingów, i innych pojedynków w których nie istnieje ryzyko wystąpienia sporu. W tym trybie ewentualne różnice zdań walczący rozstrzygają na własną rękę.
1. W tym trybie walki użytkownicy piszą na zmianę (post A – post B – post A).
2. Użytkownicy rozwiązują spory i ustalają obrażenia na własną rękę.
3. Użytkownicy powinni zmieścić się z odpisem w czasie trzech dób, jednak w razie poślizgu Mistrz Gry nie interweniuje (chyba że na wyraźną prośbę drugiego z graczy).
4. W razie włączenia się do walki kolejnego gracza, walczący sami decydują w którym momencie może on się wtrącić (chyba że jego wtargnięcie jest ściśle uzależnione od czynników zewnętrznych).


Aktualna lista osób uprawnionych do sędziowania walk:
- Sakumo Hyuuga
- Akiko Hirata
- Yuuto Shima
- Samidare Akahoshi
- Mistrzowie Gry
- Mistrz Gry - Kimi