Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strona 1 z 1

Chakra i techniki

: ndz mar 27, 2016 1:10 pm
autor: Mistrz Gry - Kimi
I. CHAKRA
Obrazek

Chakra - to energia życiowa, którą posiada w sobie każde żywe stworzenie. Ninja to człowiek, który potrafi kontrolować swoją chakrę i używać jej do wykonywania technik i sztuk shinobi.
Chakra w takiej formie, z jakiej korzystają z niej shinobi, jest mieszanką energii psychicznej i fizycznej, płynącej z wnętrza ciała. Każdy rodzi się z pewnym zasobem tej energii, jednak poprzez trening może wpływać na dokładność, z jaką jest w stanie dzielić posiadaną energię. Kontrola ta wpływa na efektywność i umiejętność wykonania technik ninja.

Limity opanowania podziału chakry ze względu na rangę:
  • Ninja klasy D - 10
  • Ninja klasy C - 25
  • Ninja klasy B - 50
  • Ninja klasy A - 75
  • Ninja Klasy S - 100


Obrazek

Do wykonania jakiejkolwiek techniki potrzebne jest opanowanie posługiwania się chakrą - różnic może się jedynie proporcja energii psychicznej i fizycznej. Inne proporcje będą potrzebne do stworzenia iluzji, inne do wykonania potężnego kopnięcia.

Trening chakry:

Umiejętność lepszej kontroli chakry trenujemy w tematach fabularnych. Każdy trening musi być odnotowany w karcie statystyk, a ilość przyznawana za pojedynczą sesję to 5 punktów.
Na lepszą kontrolę chakry wpływ ma każda podejmowana przez postać czynność związana z jej używaniem - czy jest to nauka chodzenia po drzewach lub wodzie, długich skoków, medytacja czy ćwiczenie równowagi, a nawet typowe ćwiczenia fizyczne.
Wyjątkiem jest nauka technik - podczas nauki technik nie można wykonywać treningów chakry.
Zaczynamy grę od następujących poziomów liczbowych koncentracji chakry:
D - 5 ; C - 15.



Senjutsu - Techniki Mędrców

Jest to specjalna dziedzina technik pozwalająca wyczuwać i pobierać naturalną energię. Po wymieszaniu jej z energią fizyczną i duchową, tworzącą chakre, użytkownik tym samym daje swojej chakrze nowy wymiar siły. Ci którzy są zdolni do korzystania z energii natury zwani są Mędrcami (Sennin). Generalnie chakra natury nie może być używana przez niewytrenowanych shinobi. Biegłość w jej kontroli pozwala na osiągnięcie “Trybu Mędrca”, gdzie chakra natury nie musi zostać wykorzystana błyskawicznie po jej zebraniu do wykonania techniki, lecz może zostać używana wewnątrz ciała zwiększając tym samym fizyczne atrybuty użytkownika. Z powodu ciężkiego treningu jaki trzeba przejść i ogromnego ryzyka związanego z jej nieumiejętnym korzystaniem, jest to sztuka bardzo rzadka. Istnieją jednak inne metody pobierania naturalnej energii.


Natury chakry:

Wyróżniamy pięć podstawowych żywiołów chakry:
  • W ogniu ukrycie - Katon
  • W wietrze ukrycie - Fuuton
  • W piorunie ukrycie - Raiton
  • W ziemi ukrycie - Doton
  • W wodzie ukrycie - Suiton


Wyżej pokazane są zależności między konkretnymi naturami chakry. Prawdą jest, że i tak wszystko zależy od sposobu ich używania, jednak wiadomo że w starciu z falą wody fala ognia nie ma większych szans.

Natury chakry mogą również łączyć się ze sobą. Z ich połączeń powstają nietypowe kombinacje, będące wstępem do potężnych technik. Większość z nich zalicza się do ograniczeń więzów krwi lub umiejętności specjalnych - zwykły ninja nie jest w stanie połączyć niektórych natur.

Tabela ukazująca możliwe do opanowania natur chakry:

Obrazek

Odkrywanie natur chakry odbywa się w całości fabularnie.



II. TECHNIKI NINJA

Techniki Ninja - to specjalne sztuki, które wykonać potrafią jedynie shinobi; polegają one na zrozumieniu istoty chakry i odpowiednim nią pokierowaniu, dzięki czemu można zapanować nad własnym ciałem, przedmiotami wokół lub nawet żywiołem w sposób niedostępny dla zwykłych ludzi.

Pieczęci:
Obrazek

Z reguły do wykonania technik potrzebne jest wykonanie kilku ręcznych pieczęci. Dlatego ninja chcący wykonać technikę powinien mieć wolne ręce.
Znaków pieczęci jest dwanaście, a każdy ma swój odpowiednik w chińskim zodiaku.

Nauka technik:

Technik uczymy się jedynie w tematach fabularnych, przebywając i pisząc jedynie w danym temacie. Najczęściej do nauki potrzebny nam jest nauczyciel, jednak czasami wystarczy zwój z opisaną w nim techniką, którą wystarczy opanować przez dany czas.
Kiedy uczymy się wraz z innym ninja, który zna technikę i może nam ją wytłumaczyć, pomóc w nauce i poświecić nam swój czas, nauka skraca się o połowę. Wszystkie techniki, nie licząc tych o randze S, można uczyć się całkowicie bez nauczyciela, wtedy jednak nie skracamy w żaden sposób czasu. Na samodzielną naukę rangi S trzeba mieć pozwolenie od Administratora oraz wyjątkowo postarać się przy treningu.
Jeśli nauka techniki trwa np. 5 dni, to napisane musi być przynajmniej 5 postów z nauką.
Posty z nauką technik powinny być dłuższe niż przeciętne, ciekawie i ładnie napisane. Pamiętajmy, że nie od razu wszystko potrafimy.
Uwaga! Jeśli w opisie techniki znajduje się informacja, że nauka trwa pięć dni, to musi trwać pięć realnych dni - każdego dnia musi być napisany jeden post, ab została zaliczona.
Podczas nauki techniki nie można równocześnie trenować kontroli chakry.


Spis technik:

Każdy gracz zobligowany jest do prowadzenia i bieżącego aktualizowania prywatnego tematu statystyk, w którym znajduje się również spis posiadanych technik.

Limity technik:

Ze względu na konieczność przystosowania realiów świata "Naruto" do rzeczywistości forumowej wprowadzony został pewien limit w ilości technik, którymi może posługiwać się postać. W przeciwnym razie doszłoby do sytuacji, w której ich ilość stale by się powiększała, przez co postać stałaby się "przepakowana"; a gracz byłby wybitny tylko za sprawą tego, że jest na forum najdłużej (niekoniecznie zaś z powodu jego forumowej fabuły).

Obrazek

Każdy użytkownik ma do rozdysponowania na naukę technik 100 punktów. Nauka każdej techniki zabiera określoną ilość punktów z tej skali.

Nauka technik danej rangi zabiera nam następującą ilość punktów:
Ranga D - 1
Ranga C - 2
Ranga B - 3
Ranga A - 4
Ranga S - 5

Przykład: Użytkownik Hizashi uczy się Kawarimi no Jutsu (ranga D - koszt 1 punkt). Z puli 100 punktów odejmuje 1. Zostaje mu 99 punktów na dalszą naukę.

Pamiętajmy więc, że powinniśmy uczyć się technik, które pasują nam do profilu postaci i jej zdolności. Raz nauczonej techniki nie można się "oduczyć", więc punkty nie wracają.

  • Koszty technik otrzymanych na start, nadanych przed administratora wliczają się do posiadanej puli.
  • Możliwość nauki techniki bez odejmowania punktów może być bonusem.
  • Dodatkowe punkty mogą być nagrodą za ciekawą grę fabularną lub też inne forumowe aktywności (konkursy etc.).
  • Do puli nie wliczają się techniki podstawowe pod warunkiem, że postać uczyła się ich fabularnie w akademii lub prywatnym nauczycielem jeśli mieszka poza wioską itp. Po otrzymaniu rangi C bonus nie obowiązuje.
  • Niektóre zdolności/techniki mogą być traktowane jako zbyt silne i "nie rozpisane na drobne" i liczone będą za zwiększoną ilość punktów - na przykład technika Jashina.