Rodzaje wydarzeń - narracja Mistrzów Gry

Pojedyncze tematy stanowiące wydarzenie/misję dla innych graczy, prowadzone przez Mistrza Gry.
Mistrz Gry - Kimi
Awatar użytkownika
Mistyczny Ninja
Posty: 298
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 2:14 pm
Lokalizacja: Katowice
Imię: Mistrz
Nazwisko: Gry
Pseudonim: Boski Miszcz
Wiek: 99
Waga / wzrost: 666
Wioska: Konoha
Specjalizacje: Bogini Kreacji
Ubiór:
Znaki szczególne:
Karta postaci:
Statystyki:
Finanse:
Relacje:
Kontaktowanie:

Rodzaje wydarzeń - narracja Mistrzów Gry

Post czw kwie 28, 2016 12:05 pm

Obrazek

Narracja Mistrzów Gry


W celu urozmaicenia rozgrywki na forum, tak jak na wielu innych, będą prowadzone narracje mistrzów gry. Oczywiście wciąż można pisać samemu animując nie tylko postać ale i otoczenie, wraz z innymi ludźmi. Wiadomo jednak, że zezwalając na opis reakcji innych osobie postronnej nasze przygody są nie tylko bardziej uczciwe i wiarygodne, ale zwyczajnie ciekawsze. Obfitują też w lepsze “bonusy”.

Podstawowy podział.
Chociaż mogą wystąpić wyjątki zasadniczo typy wydarzeń możemy podzielić następująco.

Misje.
Są to podstawowe zadania, wykonywane samodzielnie, lub także grupowo. Zazwyczaj są dość proste, krótkie i monotonne - zbieranie śmieci, zakupy, przepłaszanie bandytów, patrole czy ochrona.
Chociaż ich znaczenie dla rozwoju postaci jest nieduże to mają swoje dwie zalety. W czasie ich trwania można pisać w temacie fabularnym, należy jednak uwzględnić to w swoim poście - wydarzenia miały miejsce po misji itp. Druga sprawa to fakt, iż można się na nie zgłaszać jedna po drugiej. W pozostałych należy odczekać jakiś czas.

Misje ninja zleca rada wioski, w formie krótkich notatek - kontraktów.
Istnieje także odpowiednik “poza wioskowy”. Ludzie niezwiązani z systemem wiosek także mogą podejmować się zadań, lecz znajdują je oni w różnych miejscach świata i jest to zazwyczaj coś błahego. Można porównać ich do najemników, albo “wolnych strzelców”.
Ostatnim rodzajem jest wersja dla nukeninów i pozostałych “czarnych charakterów”. Ci swoje zadania otrzymują w różnych podejrzanych spelunach, lub w bezpośrednich kontaktach z przestępcami.

Obrazek

Opisane szerzej w temacie "Misje ninja".

Zadania specjalne.
Są to misje, które mogą przeciągać się w osobny, długi wątek o własnej historii, nie mającej jednak większego wpływu na cały świat, a jedynie postacie zainteresowane - coś jak saga Zabuzy w Naruto. Z uwagi na długi i rozbudowany opis wydarzeń są zazwyczaj zlecane grupowo. Istnieją czasem wyjątki, lecz są one rzadkością. W trakcie ich trwania nie można pisać jednocześnie w innym temacie - chyba, że administrator zarządzi inaczej, z uwagi na niezwykle okoliczności (brak odpisu któregoś z członków wyprawy itp.)

Zadania zleca osobiście Kage danej wioski/lider organizacji, w bezpośredniej rozmowie.
Dla neutralnych “najemników” są to zadania zlecane przez ważne osobistości, tak jak władcy krajów, księżniczki itp.
Wersja dla czarnych charakterów zazwyczaj jest zlecana przez lidera organizacji przestępczej, lub nieoficjalnie przez którąś z postaci pozytywnych - w okresie pokoju nie wszystkie chwyty są dozwolone, a niektóre zadania po prostu wykonać trzeba.

Obrazek

Historia własna.
Są to jednoosobowe wydarzenia oparte najczęściej na niedokończonych sprawach wynikających z historii postaci. Ich głównym bohaterem jest zawsze użytkownik, ale możliwe jest także wprowadzenie postaci drugoplanowych w formie towarzyszących npc lub innych użytkowników.
Dla przykładu załóżmy, że postać opuściła rodzinne strony by poszukiwać zaginionego ojca i tam jej historia w karcie postaci się kończy, a zaczyna fabularnie.

Co jakiś czas gracz może zgłaszać chęć na kontynuacje własnego wątku podsyłając administracji zarys co chciałby osiągnąć, kogo spotkać itp. Po ustaleniu warunków i potencjalnych korzyści misja przechodzi w ręce mistrza gry, który następnie wedle własnego uznania kreuje i przeprowadza postać użytkownika przez dane wydarzenie. Mistrz gry może dowolnie tworzyć otoczkę wokół zdarzeń, lecz musi pamiętać o doprowadzeniu postaci w dane miejsce lub wywołaniu danej sytuacji. Po zakończeniu wydarzenia postać wraca do normalnej fabuły.

Obrazek Obrazek

Historia globalna.
Ostatni typ zadań, który najczęściej - i jako jedyny - pojawia się bezpośrednio w fabule rozgrywki, co sprawia, że postacie nie muszą się do niego zgłaszać. Oczywiście jeśli ktoś wyrazi silną chęć brania udziału, lub silną niechęć nie zostanie do niczego zmuszony.
Wydarzenia dotyczą przebiegu losów świata i historii NPC w nim występujących, i dzieją się w pewien sposób niezależnie od losów postaci użytkowników.

Innymi słowy. Niezależnie od tego jakie historie będą kreować gracze co jakiś czas pojawi się jedna, wspólna historia - niczym sagi w anime. Będzie miała własny zarys historyczny, a jej głównymi bohaterami będą najczęściej NPC. Sporą role będą miały także do odegrania postacie graczy, które nawiążą współpracę, lub będą wykonywać Zadania Specjalne powiązane z posunięciem fabuły do przodu. Efekt takich wydarzeń będzie miał zasięg globalny.

Dla przykładu: jeśli jakaś grupa zostanie wyznaczona do badania plotek o tajemniczej organizacji może natrafić na ślady Akatsuki. Rozpocznie to serię wydarzeń związanych z tą organizacją i “odblokuje” możliwość napotkania nowych NPC w fabule, w celu dołączenia bądź konfrontacji. Jeśli dojdzie do ataku na Ukrytą Wioskę wszyscy jej mieszkańcy zostaną wplątani w historię…

Wydarzenia będą co jakiś czas rozpoczynać się w fabule w postaci postów Mistrza Gry, a następnie ich efekty będą na bieżąco ogłaszane reszcie świata. Gdy się zakończą wróci okres spokoju i za jakiś czas może rozpocząć się kolejny wątek.
W miarę rozwoju historii możliwe stanie się dołączenie do organizacji, lub nawet zostanie jej liderem.

W skrócie można powiedzieć, że każda postać może w dowolnym momencie stać się pionkiem w większej rozgrywce świata.

Obrazek