Cechy specjalne

Dział zawierający najważniejsze tematy dotyczące forum i gry fabularnej. Każdy gracz musi zapoznać się z nim w pierwszej kolejności.
Mistrz Gry - Kimi
Awatar użytkownika
Mistyczny Ninja
Posty: 298
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 2:14 pm
Lokalizacja: Katowice
Imię: Mistrz
Nazwisko: Gry
Pseudonim: Boski Miszcz
Wiek: 99
Waga / wzrost: 666
Wioska: Konoha
Specjalizacje: Bogini Kreacji
Ubiór:
Znaki szczególne:
Karta postaci:
Statystyki:
Finanse:
Relacje:
Kontaktowanie:

Cechy specjalne

Post śr kwie 13, 2016 11:22 pm

Obrazek

Cechy specjalne - to dodatkowa opcja do wyboru przy tworzeniu swojej postaci. Określa ona pewną charakterystyczną cechę charakteru, która rzuca się w oczy, a także decyduje w jaki sposób traktowana będzie postać przez innych graczy - są oni zobowiązani do zachowania realizmu w tej materii.

Czasami w miarę rozwoju postaci cecha może zaniknąć lub pojawić się.


Cechy specjalne nie są wymagane, ale wzbogacają rozgrywkę o dodatkowy "smaczek".

Wykaz cech specjalnych:

W czepku urodzony Masz gościu szczęście! Nawet jeśli coś ci nie idzie, szybko obracasz to w fart. Co prawda często pakujesz się w kłopoty, ale zwykle wychodzisz z nich obronną ręką. Losowe akcje mają większą szanse na twoją korzyść (w granicach rozsądku, oczywiście). Czerpiesz z życia pełnymi garściami!
+ jeden “cud” na życie postaci - jednorazowa szansa na to byśmy uniknęli śmierci nawet w najgorszej sytuacji - decyduje i opisuje MG
- postać nie grzeszy rozsądkiem, jest lekkomyślna, łatwowierna i często pakuje się w kłopoty
Postrzeganie postaci przez innych: Postać jest uważana za lekkoducha, jej pomysły są zwykle ignorowane przez innych. Czasami inni ją wykorzystują lub podpuszczają, a ona łatwo ulega. Postać zwykle jest wyjątkowo zadowolona z życia, inni to widzą.

Banan - rozpuszczony jedynak z zamożnej rodziny, dotyczą go jedynie problemy pierwszego świata. Pieniędzy ma jak lodu, stać go na wszystko, lecz nie bardzo ma się z kim nimi dzielić. Generalnie człowiek uważany za samolubnego buca i nie bez powodu. Ludzie przychodzą i odchodzą, głównie z Twoim szmalem. W końcu prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.
+ ilość yenów jakimi dysponuje postać jest praktycznie nieskończona, a jej dom to olbrzymia rezydencja, pełna służby
- postać jest samolubna, lubi się wywyższać, traktuje biedniejszych niczym ludzi drugiej kategorii
Postrzeganie postaci przez innych: Nie wzbudza sympatii. Postać uważana za samolubną i zarozumiałą, "zadzierającą nosa", raczej nikt nie chce się z nią przyjaźnić. "Przyjaciele" znajdują się przy niej tylko wtedy, kiedy potrzebne są im pieniądze lub postać coś stawia.

Wsiowy głupek - wszyscy napotkani ludzie mają Cie za kompletnego idiotę, a Ty czerpiesz z tego korzyści. Inni gracze/npc nie widzą w Tobie zagrożenia, pozwalają Ci na więcej i rzadko są podejrzliwi... Jest w tym jednak ziarnko prawdy. Regularnie robisz z siebie debila. Gdybyś musiał podjąć się testu ciążowego prawdopodobnie byś ściągał.
+ nasze działania praktycznie nigdy nie wzbudzają podejrzeń,
- postać musi wykazywać się niską inteligencją, często zachowywać się jak idiota
Postrzeganie postaci przez innych: Starają się nie zwracać na nią uwagi, ale ona irytuje. Nikt jednak nie traktuje jej poważnie. Wszyscy ją znają, ale jest to zła sława.

Demagog
- prawda, czy fałsz? Kogo to obchodzi. Od dziecka posiadałeś wyjątkową zdolność przekonywania innych. Wszyscy wierzą w Twoje opowieści, bo czemu by nie? Niestety gdy zostaniesz przyłapany na kłamstwie nikt więcej Ci nie zaufa.
+ niemalże wszystko co mówimy z góry traktowane jest jak prawda,
- gdy już jednak jakimś cudem zostaniemy przyłapani na kłamstwie mało kto wierzy nam nawet gdy pyta “która godzina?”
Postrzeganie postaci przez innych: Wydaje się być osobą godną bezgranicznego zaufania, wzbudza nawet swego rodzaju szacunek. Ma talent do zachęcania innych, zagrzewania do boju i przemawiania. Niestety, w chwili kiedy jakieś kłamstwo czy półprawda wyjdzie na jaw, wszyscy się od niej odwracają.

Bohater - szczeniak znaleziony przy drodze, mała dziewczynka, staruszka na pasach, bezbronna niewiasta, opasły leń, śmierdzący menel, czy nawet Twój arcy-wróg - nie jesteś w stanie zignorować nikogo, jeśli to on jest w potrzebie. Z jakiegoś powodu nie potrafisz zrozumieć dlaczego gacie nosi się pod ubraniem, a przez swą skromność ratując innych najczęściej zakładasz maskę.
Twój niespotykany dar zrządzeniem losu prawie zawsze sprawia, że jesteś we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Twoje dobre serce uparcie wierzy, że nawet największy złoczyńca jest w stanie się zmienić i przejść na dobrą drogę dlatego unikasz zabijania, a zamiast zwyczajnego “bicia” Ty “dajesz złym ludziom nauczkę!”.
+ możliwość - “niefabularnego” - naciąganego pojawiania się w tematach,
- dobre, łatwowierne serce, niechęć do robienia krzywdy, tym bardziej zabijania
Postrzeganie postaci przez innych: Jest znana ze swojej chęci pomocy, wręcz wyrywania się i zgrywania bohatera - niektórym to imponuje, innych irytuje. Niektórzy widząc zagrożenie żartują "O, zaraz pojawi się tu xxx!". Niestety bywa łatwowierna, a jej dobre serce może ją zgubić - niektórzy chętnie je wykorzystają.

Złoczyńca - głos twojego sumienia zamilkł, gdy w wieku 3 lat, podczas zabawy nieumyślnie udusiłeś swojego ukochanego chomika poduszką. Zabierasz dziecku lizaka i nawet go nie zjadasz. Po prostu rzucasz go w piach prosto na oczach gnoja, a potem mówisz mu, że tak naprawdę jest adoptowany. Nie okazujesz litości, współczucia, ani żadnych pozytywnych emocji. Miłość i przyjaźń jest Ci obca, chyba że przynosi jakieś korzyści. Podczas gdy Twoi rówieśnicy smacznie śpią, Ty planujesz jak opanować świat! Twoja psychika jest praktycznie niewzruszona i nic nie jest w stanie Cie zdekoncentrować, lub przerazić. Zamiast tego czerpiesz przyjemność z bólu i cierpienia innych.
+ postaci praktycznie niemożna zastraszyć, czy zdekoncentrować,
- postać to istny psychol, jest realnie zaburzona
Postrzeganie postaci przez innych: Inni ludzie boją się twojej postaci. Ewentualnie nią gardzą lub otwarcie się jej sprzeciwiają - ci nieco odważniejsi. Nawet własna rodzina ma ją za odmieńca i darzy nienawiścią. Niektórzy uważają, że powinno się ją zlikwidować, bo stanowi zagrożenie dla normalnych ludzi.

Pijaczyna - naturalny mistrz przerażającego stylu “pijanej pięści”. Po spożyciu chociażby niewielkiej ilości alkoholu Twoje ciało samo rwie się do walki, a schematu Twoich zabójczych ataków nie są w stanie przewidzieć nawet najsprawniejsi mistrzowie walki wręcz. Niestety częste nadużywanie swojego daru doprowadziło Cie prosto na ulicę. Biedny rozwodnik wyrzucony z domu przez swoją żonę, menel wytykany palcem przez dzieci, wiecznie zadłużony pijak. To tylko niektóre z przydomków jakie mogą Cie spotkać jeśli nie będziesz uważnie korzystał ze swojego daru.
Pamiętaj młody adepcie szkoły publicznych libacji, ”wielka moc to także wielka odpowiedzialność”.
+ wystarczy trochę alkoholu i nasza walka wręcz nie ma sobie równych,
- zwiększona skłonność do nałogu, nadużywanie prowadzi do społecznego wykluczenia
Postrzeganie postaci przez innych: Postać wyszydzana i wytykana za palcami. Często zdarza jej się być w stanie wskazującym na spożycie i robić różne rzeczy które nie przystają "normalnym" ludziom. Niektórzy brzydzą się postaci i ignorują ją, nie traktują poważnie.

Kobieciarz - zwany również - “stary erotoman”. Gdy potrzeba wyciągnąć jakieś informacje Ty najlepiej wiesz, gdzie ich szukać. W otoczeniu pięknych kobiet rozplątują się języki nawet najtwardszym z shinobi, ale nie Tobie. Ty pozostajesz opanowany i tajemniczy, a co więcej dostajesz te informacje w zamian za śmiesznie małe kwoty. Niestety gdy w okolicy natrafi się chociaż cień szansy na podejrzenie chociażby odrobiny nagiego, kobiecego ciała, całe Twoje opanowanie i koncentracja znika. Wariujesz na ich punkcie! Możliwe także stworzenie postaci kobiety - miłośniczki przystojnych panów.
+ nawet najgłupsze teksty na podryw działają, łatwe zdobywanie informacji od damskich npc, w “domach uciechy”, barach itp.
- widok nagiego ciała płci przeciwnej praktycznie oszałamia postać, skłania do głupich wyskoków
Postrzeganie postaci przez innych: Traktowany normalnie, chyba że wyskoczy z czymś zboczonym. Wtedy większość spogląda na nią jak na wariata lub nawet wali z piąchy, a niektórzy ślinią się razem z nią. Ci którzy znają postać nieco lepiej, czasami zawczasu ostrzegają ją, by nie zrobiła nic głupiego.

Mól książkowy - słońce czy deszcz, od najmłodszych lat Twoją ulubioną rozrywką było czytanie. Dzięki temu wiesz praktycznie wszystko o wszystkim, o ile ktoś wcześniej był w stanie przelać swoją wiedzę na papier. Gdy Twoi rówieśnicy wyjadali kocie kupy z piaskownicy myśląc, że to batoniki, Ty zostałeś “jednym z dziesięciu”.
Z czasem jednak ze zwyczajnego hobby zaczęło się to przeobrażać w niezdrową obsesję. Poza wieloma ciekawymi dziełami na swoim koncie masz też całą masę innych bzdetów, a Twoje społeczne obycie konkuruje chyba tylko z iq banana. Mimo trudności w kontaktach z innymi ludźmi nigdy nie jesteś samotny. Chyba, że zginie Twoja ulubiona postać w czytanej akurat przez Ciebie powieści...
+ olbrzymia wiedza postaci na różnorakie tematy
- trudność w nawiązywaniu relacji i odczytywaniu ludzkich emocji, fiksacja na punkcie książek i wiedzy
Postrzeganie postaci przez innych: Postać samotna - ludzie odwracają się od niej, bo nie rozumieją jej sposobu bycia i wyrażania emocji. Niektórzy uważają ją za zarozumiałą, ale w gruncie rzeczy nieszkodliwą. W razie problemu czasem zwrócą się o poradę, ale raczej nie jest to wyraz sympatii, raczej praktyczna potrzeba.

Ten fajny dzieciak - od pierwszych dni w akademii Twoje imię było znane wszystkim młodocianym przedstawicielom płci przeciwnej. Obiekt utęsknionych westchnień, nierozumiany buntownik, niedościgniony ideał, to właśnie Ty! Chociaż jesteś obiektem pożądania 1/4 wioski to drugie tyle widzi w Tobie rywala, przez co znalezienie przyjaciół tej samej płci jest raczej ciężkie. Mimo wszystko swój “talent” do robienia absolutnie niczego by nadal wyglądać super możesz wykorzystać by pomagać innym, a nie być tylko zarozumiałym pyszałkiem. Niestety nawet wtedy spora część rówieśników będzie Cie nienawidzić, tyle że mniej otwarcie. Ach, ta zazdrość…
+ postać jest utalentowana, to dosłownie obiekt westchnień i zazdrości, dla niektórych ideał, dla innych wróg
- mimo pozornych zalet zazwyczaj typ samotnika bez prawdziwych przyjaciół, często czuje się niezrozumiany
Postrzeganie postaci przez innych: Rówieśnicy postaci z reguły dzielą się na dwa typy - tych, którzy ją podziwiają i tych, którzy jej nie znoszą. Starsi i bardziej doświadczeni często patrzą na postać z rozbawieniem i nieco większą dozą sympatii, bo w końcu jest taka zdolna... Nikt jednak tak naprawdę szczerze i bezinteresownie jej nie kocha ani się z nią nie przyjaźni.

Cichy wielbiciel - zamiast świecić jasno jak gwiazda Ty wolisz chować się w cieniu. Najczęściej jest to także cień upatrzonej przez Ciebie “gwiazdy”. Wrodzona nieśmiałość sprawia, że szczere porozmawianie z kimś jest dla Ciebie sporym wysiłkiem, a z tą szczególną osobą to prawdziwy “miszyn impasibul”. Zamiast bycia w otoczeniu obiektu swoich westchnień Tobie starcza podpatrywanie jej z ukrycia. Chociaż wyrok sprawiedliwości nazwałby to zboczeniem (“stalking”), my nazywamy to “darem obserwacji”. Dzięki dość osobliwym spędzaniu wolnego czasu Twoja spostrzegawczość nie ma sobie równych. Co więcej pozostając zawsze w ukryciu kamuflujesz się niczym ninja!... niczym kameleon?
+ niesamowita spostrzegawczość i zdolność do kamuflowania się,
- nieśmiałość utrudniająca obronę swojego zdania, praktyczny paraliż/omdlenia przy bliższym kontakcie z wybraną osobą
(Uwaga: celem musi być posta fabularna! Jeśli nie zostanie ona wybrana samodzielnie przez gracza wybiera akceptujący kartę postaci! W przypadku utraty “wybranka” należy fabularnie odegrać znalezienie sobie nowego po jakimś czasie - kilka tygodni)
Postrzeganie postaci przez innych: Postać jest traktowana raczej zwyczajnie, czasem z lekkim pobłażliwym uśmieszkiem i chichotami za plecami, bo kto to widział być tak dziwnym... I mdleć na widok jakiejś osoby. Ma jednak szansę na znalezienie prawdziwych przyjaciół, którzy mogą jej pomóc pokonać słabości.

Złotówa - na co dzień masz co prawda swoje plany i cele do których dążysz, ale wszystko to traci sens gdy pojawia się szansa na potencjalny zysk. Dla pieniędzy jesteś gotów zrobić prawie wszystko! Od zabójstw na zlecenie, przez kradzieże i rozboje do obejrzenia sagi “Zmierzch”. Wszystko, by tylko zdobyć ukochaną forsę i uniknąć przy tym ciężkiej, uczciwej pracy. Wartości moralne odchodzą na dalszy plan, póki zgadza się stan portfela.
+ dobro i zło nie ma znaczenia o ile w grę wchodzą pieniądze,
- dobro i zło nie ma znaczenia o ile w grę wchodzą pieniądze,
(uwaga: postać dosłownie kieruje się tyko i wyłącznie zyskiem)
Postrzeganie postaci przez innych: Postać jest traktowana jak zwykły człowiek z tłumu, chyba że ktoś pozna jej "pieniężną" stronę - wtedy z reguły następuje zrażenie się do postaci i unikanie jej. Każdy wie, że komuś takiemu nie można ufać. Krążą plotki o sprzedajnym podejściu postaci - niektórzy mogą to usiłować wykorzystać.

Służbista
- “zasady są po to, żeby je łamać”. Gdy tylko słyszysz te słowa Twoje serce odczuwa jedno. Pogardę. Każdy kto nie przestrzega reguł i zasad jest dla Ciebie nic nie wart. W swoim życiu osobistym jak i służbowym kierujesz się swoimi wyższymi, moralnymi zasadami. W zasadzie to tylko w życiu służbowym, bo osobistego praktycznie nie masz. Twoimi świętościami nie są rodzina, czy miłość, a duma i honor. Niektórzy nazywają Cie shinobim idealnym - dostajesz rozkaz i go wykonujesz. Inni gardzą Tobą i Twoimi oderwanymi od rzeczywistości ideałami nazywając Cię narzędziem. Jedno jest pewne. Każda misja z Tobą to pewny sukces. Nawet jeśli nie wszyscy z niej wrócą.
+ postać kieruje się jasnymi zasadami odkładając na bok inne, “zbędne” dla niej wartości,
- okazywanie emocji jest dobre dla słabych, postać staje się wyrachowana i zimna,
Postrzeganie postaci przez innych: Postać jest antypatyczna i wszyscy to wiedzą. Nikt nie lubi wyruszać z nią na misje ani przebywać w jej towarzystwie, żeby przypadkiem nie powiedzieć czegoś niewłaściwego i się nie narazić. Z drugiej strony jej profesjonalizm robi wrażenie - to jednak niewiele pomaga. Ludzie stronią od jej towarzystwa.

Naznaczony - z jakiegoś powodu wszyscy Tobą gardzą; prawdopodobnie czymś się wyróżniasz, i raczej nie jest to nic pozytywnego. Nie masz przyjaciół, ludzie nazywają się "odmieńcem" i "potworem". Nikt nie chce przebywać w twoim towarzystwie, unikają cię jakbyś im chomika ubił. Stale kwestionują twoją wartość, co wcale ci nie pomaga. Niektórzy się boją, inni otwarcie brzydzą. I wszyscy patrzą takim zimnym wzrokiem...
+ postać rozpamiętując wydarzenia z przeszłości (i radząc sobie z nimi) znajduje w sobie nową siłę do walki, mobilizuje się siłą woli
- postać jest powszechnie wzgardzona, nie ma przyjaciół, wzbudza nieuzasadniony strach i odrazę, ma złą sławę
(Cecha specyficzna dla Jinchuuriki, jednak nie wymagana. Może być użyta przez kogoś z innymi "wykluczającymi" zdolnościami.)
Postrzeganie postaci przez innych: Nikt jej nie poznał bliżej, ale wszyscy doskonale wiedzą, że jest kimś złym i nie warto się nią interesować dla własnego spokoju. Nikt jej nie lubi, wszyscy patrzą na nią zimno, z okrucieństwem. Niektórzy życzą jej śmierci, uważając za kłopot i zagrożenie. Postać musi sporo się natrudzić, aby ktoś ją zaakceptował.

Fiksator - masz kompletnego bzika! Wybrana rzecz, osoba, cel - to jest właśnie to, co uwielbiasz, do czego dążysz, o czym marzysz i co chcesz osiągnąć za wszelką cenę. Niektórzy nazywają cię wariatem, zresztą nie ma w tym nic dziwnego, bo twoje marzenie niekoniecznie pasuje do otaczającego cię świata. Jednak mimo to nie poddajesz się i pozytywnie dążysz do jego spełnienia.
+ postać bardzo pozytywnie nastawiona do życia, wzbudza sympatię co sprawia że inni chętnie jej pomagają, nawet jeśli nie wierzą w powodzenie sprawy
- zamierzony cel jest praktycznie niemożliwy do wykonania, przy zderzeniu z rzeczywistością może to doprowadzić postać do depresji
Postrzeganie postaci przez innych: Postać uważana za wyjątkowo sympatyczną. Sprawia, że innym uśmiech pojawia się na twarzy, swoją energią rozbudza ich serca i umysły. Większość ludzi chętnie jej pomaga, nawet jeśli zamierzony cel traktuje pobłażliwie i z pewnym przymrużeniem oka.

Leń - nic cię nie interesuje. Nic cię nie obchodzi. Najchętniej zaszyłbyś się w domu i unikał czegokolwiek, co może być męczące. Stale marudzisz i narzekasz. Już w dzieciństwie mama nie mogła się doprosić, abyś posprzątał zabawki. Bombardujesz wszystkie aktywności i pomysły podsunięte przez innych. Trochę psujesz zabawę, ale w ostatecznym rozrachunku i tak są tacy, którzy cię lubią, nawet jeśli większości działasz na nerwy.
+ inni mają wobec postaci niskie oczekiwania, wobec czego cieszy się ona sporą wolnością, ma też wbrew pozorom dość lotny umysł i potrafi kombinować, jeśli zechce
- narzekanie nie przysparza popularności, postać jest uważana za kogoś upierdliwego, ma duże problemy z motywacją i "ruszeniem tyłka"
Postrzeganie postaci przez innych: Postać jest denerwująca i tak powie większość pytanych. Co prawda może znaleźć się ktoś, kto polubi cię jako kumpla, albo nawet przyjaciela, ale raczej nie będą to tłumy. Niewielu zleci jej jakiekolwiek odpowiedzialne zadanie, ponieważ ciężko im uwierzyć, że ta postać cokolwiek z tego wykona.

Pechowiec - jeśli coś negatywnego ma się zdarzyć, oczywistym jest, że zdarzy się Tobie. Masz wiecznego pecha - jeśli leci stado ptaków, tylko ciebie trafi bomba. Jeśli na ulicy leży skórka od banana, to właśnie ty w nią wdepniesz. Potrafisz wywalić się na prostej drodze i trafić shurikenem we własny pośladek. Twoi rodzice po dziś dzień dziwią się, jak udało ci się przeżyć dzieciństwo i nie zginąć. W szpitalu witają cię jak starego znajomego. Mimo wszystko, jesteś nawet lubiany.
+ postać ma wielkie szanse na zostanie istną duszą towarzystwa i rozładowanie nawet najbardziej napiętej atmosfery; inni traktują ją z lekkim pobłażaniem, chętnie pomagają, współczują i żałują
- postać ma strasznego pecha, ciągle coś jej nie wychodzi tak jak powinno, łatwo wpada w kłopoty
Postrzeganie postaci przez innych: Postać wbrew pozorom cieszy się sympatią; nosi etykietkę wiecznego pechowca, przez co inni współczują jej i chętnie pomagają oraz wyręczają przy mniej bezpiecznych zdolnościach. Niektórzy traktują ją z pobłażaniem, a jeszcze inni wystrzegają się, nie chcąc przebywać w jej towarzystwie, żeby "nie nabawić się pecha".

Obrazek